KOTI
PELIT
AJANKOHTAISTA
Toukokuu 26, 2012, 11:35:39 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Haasteet Sims 2 peliin  (Luettu 2927 kertaa)
Milsa
Himopelaaja

Profiili
« : Tammikuu 05, 2007, 23:28:39 »

Gallupissani kyselin ihmisten mieltymyksiä mm. Sims 2 haastepeleihin. Haasteet herättivät kysymyksiä, joten selvitetäänpä niitä tässä hieman.

Haasteen ideana on pelata peliä tiettyjen sääntöjen mukaan. Säännöt luetaan netistä, ja peli pelataan omalla koneella. Sääntösivustolle ei tarvitse ilmoittaa "hei, pelaanpa nyt tätä!" eikä mihinkään tarvitse rekisteröityä. Säännöt rajoittavat esimerkiksi koodien käyttöä, lapsien lukumäärää, sallittuja esineitä yms. Sääntöjen lisäksi haasteeseen kuuluvat myös pisteet, joita saa eri asioista. Pisteet voi laskea vaikka ruutuvihkoon ja elvistellä sitten niiden määrällä.
Tunnetuin ja eniten pelattu haaste on Legacy Challenge, jota yleensä kutsutaan vain LC:ksi.

LC lyhyesti.
Legacy Challengen ideana on pelata 10 sukupolvea yhdellä ainoalla perheellä. Haaste aloitetaan luomalla yksi aikuinen simi, mies tai nainen. Tästä simistä tulee niin sanottu suvun kantaisä tai äiti. Tämän simin luonteen, tavoitteen jne saa päättää itse. Seuraavaksi kantaäiti/isä muutetaan toiseksi isoimmalle saatavissa olevalle tontille, jolloin rahaa jää 4 800. Tästä alkaa suuren ja mahtavan suvun kasvatus. Mitään koodeja ei saa käyttää, eikä hakkeroituja esineitä jotka tekevät pelaamisen helpommaksi. Simin tulee löytyää puoliso ja jatkaa sukua, mutta puoliso ei saa olla pelattava simi, vaan sen on oltava NPC (Not playable character eli esim. puutarhuri, siivoaja, ruokalähetti jne) tai townie (kaduilla kävelevät simit jotka eivät asu missään naapuruston talossa).
 Lapsia saa hankkia niin monta kuin haluaa ja myös adoptoida, mutta lapsen joka jatkaa sukua on oltava sukua kantaäidille/isälle, eli se ei voi olla adoptoitu. Lapsen kasvaessa teiniksi sen tavoite päätetään noppaa heittämällä.. Kantaisä/äiti puolisoineen vanhenee ja kuolee, uusi sukupolvi hankkii puolison ja lapsia ja jatkaa elämistä tontilla, kunnes vanhenee ja kuolee, mutta toisen sukupolven lapset hankkivat puolison ja tekevät lapsia jne...
Haaste loppuu kunnes 10 sukupolvi syntyy tai suku sammuu. 10 sukupolven simien on oltava suoraan sukua kantaäidille/isälle! Ladattuja osia saa käyttää. Pisteitä saa mm. perheen varakkuudesta, perheystävien määrästä, aaveista...
Luo kokonaan suomennetut säännöt täältä.

Legacystä on suosittua tehdä tarinaa nettiin:)

Royal Kindom
Luo naapurusto, jossa on eri säätyluokkia: kuninkaallisia, aatelisia, kauppiaita ja talonpoikais- simejä. Haasteen ideana on pelata keskiaikaisesti, keskiaikaisin moraali yms. normein. Esimerkiksi palovaroittimet ja muut tekniset vempaimet ovat kiellettyjä. Jokaista säätyä kohti luodaan tietty määrä perheitä, ja säännöt sanelevat miten eri säätyläisluokat saavat pukeutua, työskennellä ja avioitua.
Kokonaan suomennetut säännöt

Yksinhuoltajaäiti
Kotimainen haaste, jota pelataan pitkälti LCn säännöillä. Poikkeuksena on se, että kantaäidin on oltava nainen, sukua jatkamaan on valittava nainen eikä mies saa koskaan muuttaa tontille. Lapsia on hankittava kunnes perijäksi kelvollinen tyttö löytyy, ja raskaaksi on köh köh tultava ilman että mies muuttaa tontille.
Säännöt kokonaan täällä

Nuo ovat vain esimerkkejä, eri haastemuotoja ja LCn muunnoksia on kymmeniä.

Linkkejä LC tarinoihin:
Linnea keskiaikainen LC
Kymmeniä linkkejä suomenkielisiin tarinoihin

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 05, 2007, 23:33:56 kirjoittanut Milsa » tallennettu

Mitähän sitä sanoisi? Ups?
Toniu
Himopelaaja

Mä olen kylmä kaveri (KYLMÄ KAVERI!)

Profiili
« Vastaus #1 : Tammikuu 06, 2007, 01:22:43 »

Kiitos ohjeista. Eiköhän tuo jo aika paljon selkeytä.
tallennettu

milburi
Newbie
*

:)

Profiili
« Vastaus #2 : Helmikuu 27, 2007, 19:19:53 »

moi Hymyilee leveästi oon miettinyt et pitäskö pelata noilla LC:n sääntöillä...
Mut silti jotenkin liian monimutkaista minulle ...  Huh
tallennettu

Vanha suola janottaa Iskee silm&#228;&#228;<3
Toniu
Himopelaaja

Profiili
« Vastaus #3 : Maaliskuu 05, 2007, 13:48:03 »

Tuli mieleen aattelin just alottaa legacyn pelaamisen niin eikös kokki ole nykyään hirveän helppo saada kun on tuo kauppa auki lisäosa kun voi omistaa sen paikan jne..
tallennettu

puhalluskukka
Newbie
*

Profiili
« Vastaus #4 : Maaliskuu 06, 2007, 17:19:11 »

Kiitoksia tästä!
Olenkin jo pidempään miettinyt, että mikä tuo royal kindom on. Voisi sitä melkeinpä kokeillakin, kun tuota LC:tä on jo kyllästymiseen asti hakattu (;
tallennettu
Toniu
Himopelaaja

Profiili
« Vastaus #5 : Maaliskuu 06, 2007, 18:25:35 »

En viilaa pilkkua, mutta ajattelimpa mainita, että siinä on virhe. Sen nimi pitäisi olla Royal Kingdom eikä Royal Kindom jos siis tarkkoja ollaa. No joo, mutta nyt voisin vähän kertoo miten sekoilin tuossa lc:n alussa. Virnist&#228;&#228; No joo mun tyyppi meni ravintola alalle töihin tiskaajaks. Sillä oli älyttömän huono palkka ja pitkä työpäivä. Kun normaalisti ekasta duunista saa ylennyksen ekana työpäivänä minulla kesti kolme päivää saada se. Sama meininki jatkui sitten seuraavan asteen työssä. No kyllästyin ja vaihoin työtä poliittiselle uralle ja nyt simini pärjää ihan hyvin. Noh alku oli mitä oli kun ei talossa ollut edes neljää seinää niin simillä erittäin mukava asua siellä. Noh onneksi nyt neljä seinää talossa ja vähän jo mukavuuksia saatu taloonkin. Virnist&#228;&#228; Mutta muo rupes häiritsee yks simi mitä yritän iskeä itelleni. En saa flirttailtuu senkaa vaikka taso ois yli 50 siis se ihmissuhde juttu vaikka muiden simien kanssa pystyy flirttailemaan millon haluaa vaikka vihaisi tätä. Oisko kellään mitään tietoo onko, joku bugi vai mikä on kyseessä. Niin ja tämän npc simin nimi on joku Niitty .... En muista sukunimeä, mutta voin myöhemmin laittaa sen jos se auttaa. Virnist&#228;&#228; Kiitos jo etukäteen avusta.
tallennettu

Sparrow
Pelaaja

Profiili
« Vastaus #6 : Maaliskuu 07, 2007, 20:23:54 »

Mutta muo rupes häiritsee yks simi mitä yritän iskeä itelleni. En saa flirttailtuu senkaa vaikka taso ois yli 50 siis se ihmissuhde juttu vaikka muiden simien kanssa pystyy flirttailemaan millon haluaa vaikka vihaisi tätä. Oisko kellään mitään tietoo onko, joku bugi vai mikä on kyseessä. Niin ja tämän npc simin nimi on joku Niitty .... En muista sukunimeä, mutta voin myöhemmin laittaa sen jos se auttaa. Virnist&#228;&#228; Kiitos jo etukäteen avusta.

Ootko varma, että Niitty on aikuinen? Teinien ja aikuisten sekoittumista on tapahtunut enneki Iskee silm&#228;&#228; Yhteisötonttien kassatytöt ja -pojat on kai aina teinejä ja postinkantaja myös.
tallennettu

Ei kerro mulle tämä kylmä maa, miks sitä ainoaa ei saa.
Toniu
Himopelaaja

Profiili
« Vastaus #7 : Maaliskuu 07, 2007, 20:38:31 »

No siinä se syy varmaan onkin. No onneks on nyt löydetty uus tyyppi ketä yrittää iskeä ja oon poliittinen hirmu. Virnist&#228;&#228; Tänäänkin sain 30000 § bonuksen jostain. Virnist&#228;&#228;
tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: