KOTI
PELIT
AJANKOHTAISTA
Toukokuu 26, 2012, 05:54:07 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sims 3 probleema  (Luettu 1881 kertaa)
Raakku
Newbie
*

Profiili
« : Toukokuu 20, 2011, 18:35:35 »

Moi!

Eli nyt sain simssini toimimaan, mutta on uusi ongelma. Aina kun liikutan kuvakulmaaa (no ei ehkä ihan aina) niin ihme suttua tulee ruudulle. En osaa kuvata sitä, mutta se huonontaa laatua ja häiritsee erittäin paljon pelaamistani. Olen yrittänyt pienentää ruudun kokoa, mutta olisiko syy mun näyttö? Tämä näyttö on muistaakseni joko 22,5", 23" tai 23,5". Entä pitäisikö ajureita tai vastaavia päivittää? Jos pitää, laittaisitteko linkkiä?

Jos tarviitte lisätietoja, kysykää nii vastaan parhaan mukaan.

Kiitoksia jo etukäteeen!

EDIT: HUOM!!!!
Ongelma on ratkaistu ja vastauksen laitan tähän, kunhan saan tietää sen!

EDIT 2: HUOM!!!!!
Jos sinulla on The Sims 3 käynnistämisongelma, eli et pysty launcherin kautta tai Binin kautta pelaamaan peliä ja virheilmoitus on ""Käynnistyksen aikana tapahtui virhe. Katso lisätietoja lokista."". Loki (TheSims3LauncherLogFile) löytyy tiedostot --> Electronic Arts --> The Sims 3 --> rullaat alas ja löydät "Sims3LauncherLogFilen."
Sitten kun näin on tapahtunut, tässä miten ratkaista ongelma:

1. Leikkaa (ctrl + x) The Sims 3 kansio EA kansiosta, joka sijaitsee tiedostot-kansiossa.
2. Liitä (ctrl + v) kopioimasi tiedostot työpöydälle tai johonkin kannettavaan tallennusvälineeseen, esimerkiksi muistitikulle.
3. Käynnistä peli ilman The Sims 3 kansiota, jonka kuuluisi olla tiedostot-kansiossa.
4. Pelin pitäisi luoda uusi kansio käynnistyessään.
5. Poista nämä viisi kansiota uudesta kansiosta: ScreenShots, Recorded Videos, Downloads, Saves, ja SavedSims

HUOM. Asennetut tiedostot múuttuvat pelkästään ladatuiksi, joten niihin vaaditaan uudelleenasennus.

Ja tämän siis pitäisi siis auttaa tuohon "Palvelun alustaminen epäonnistui (0x6224dd27)" virhekoodiin.
Pitäisi auttaa myös tuohon ongelmaan (auttoi minua)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 24, 2011, 15:28:17 kirjoittanut Raakku » tallennettu
Thomas
Himopelaaja

Royal Merenkulku

Profiili
« Vastaus #1 : Toukokuu 21, 2011, 11:05:17 »

Luithan tämän:
http://www.sisapiiri.com/keskustelu/index.php/topic,1135.0.html

Äkkseltään voisi veikata, että vikaa on näytönohjaimessa. Olethan päivittänyt ajurit? Ajureiden päivittämistä varten tarvittaisiin tiedot näytönohjaimen tyypistä ja valmistajasta.
Kyseessä voi myös olla pelissä oleva ns. bugi, mikä aiheuttaa kyseisenlaista ongelmaa.. Pelisi on varmaan päivitetty?
tallennettu

En tee mitään siksi, että kaikki "muutkin" tekevät niin.
Raakku
Newbie
*

Profiili
« Vastaus #2 : Toukokuu 21, 2011, 14:27:19 »

Oho, olin lukenut mutta unohtanut nuo..

Ajureista en tiedä sen kummemmin millon ne on päivitetty, mutta tämä kone ostettiin mulle viime vuoden elokuussa... eikun hups, näyttö ostettiin joulukuussa 2009 ja on muistaakseni päivitetty kerran!

Ja dxdiagin mukaan mun näyttö on Nvidia GeForce GT 330
ja valmistaja on kait Nvidia..

Ja kyllä, peli on päivitetty uusimpaan versioon.

Eli vielä tiedot koneestA:
Pelin nimi ja laitealusta, jolla sitä pelaat: The Sims 3, PC

Ongelman kuvaus, joka sisältää seuraavat asiat: Vaikea selittää, mutta ainakun liikuttaa kuvakulmaa se silleen vähän lagimaisesti vetää sitä etiäpäin ja ihme suttua maastossa näkyy.. Todella vaikea kuvailla!

Millainen ongelma on: ärsyttävä ja turhauttava! (ei kuitenkaan tee pelaamista mahdottomaksi..)

Missä vaiheessa se ilmenee: Naapurustossa, pelatessa.. everywhere!

Sanatarkasti mahdolliset virheilmoitukset, joita kone antaa: ei anna mitään virheilmoituksia

Odottaen apua Hymyilee
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 21, 2011, 17:24:45 kirjoittanut Raakku » tallennettu
Bigunale
~~~~~~~~
Ylläpitäjä
Himopelaaja

It's times like these you learn to live again

Profiili WWW
« Vastaus #3 : Toukokuu 21, 2011, 15:06:47 »

Oletko kokeillut erilaisia näytön- ja grafiikka-asetuksia pelissä?
tallennettu
Raakku
Newbie
*

Profiili
« Vastaus #4 : Toukokuu 21, 2011, 15:10:52 »

Oletko kokeillut erilaisia näytön- ja grafiikka-asetuksia pelissä?
Joo olen, mutta ei ole auttanut. En pysty edes kuvitella pelaavani ei-koko ruutu näytöllä. Tällä hetkellä pelaan 1366x768 resoluutiolla koko näyttö.

// Oma toimisesti latasin tälläisen: http://www.nvidia.com/object/win7-winvista-64bit-270.61-whql-driver.html
ei hajuakaan mitä tekee, mutta käsittääkseni päivittää ajurin..?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 21, 2011, 17:28:25 kirjoittanut Raakku » tallennettu
Bigunale
~~~~~~~~
Ylläpitäjä
Himopelaaja

Profiili WWW
« Vastaus #5 : Toukokuu 21, 2011, 18:48:23 »

Jos käyttiksesi on 64-bittinen, niin sitten se on oikea.

Lähinnä ajattelin noita "lighting"-asetuksia ja muita efektejä ja niiden tasoja. Niistä on joskus ollut ongelmia.
tallennettu
Raakku
Newbie
*

Profiili
« Vastaus #6 : Toukokuu 21, 2011, 19:18:14 »

Juu on 64-bittinen, mutta ei auttanut tuokaan yhtään.

Ennen kuin sain tän uuden näytön, Sims 3 toimi moitteettomasti. Sen jälkeen kun sain tämän näytön, simsin pelaaminen on ollut pelkkää tuskaa..

Ja efektejä olen pienentänyt ja vastaavaa, mutta ei ole auttanut! Surullinen
tallennettu
Bigunale
~~~~~~~~
Ylläpitäjä
Himopelaaja

Profiili WWW
« Vastaus #7 : Toukokuu 22, 2011, 17:14:08 »

Nyt on liikaa aiheita yhdessä aiheessa. Ole hyvä ja jaa ongelmasi eri aiheisiin.

Vaihtuiko siis näyttö vai näytönohjain? Näyttö=monitori=se laite, josta näet kuvan. Näytönohjain on taas kortti tietokoneen sisällä, joka lähettää kuvasignaalin näytölle. Mikä on siis vaihtunut?

En tiedä mitä kautta olet tekniseen tukeen laittanut mailia, mutta eiköhän ne osaa ilmottaa, jos ei ymmärrä puhettasi.
tallennettu
Raakku
Newbie
*

Profiili
« Vastaus #8 : Toukokuu 22, 2011, 18:04:15 »

Näytön olen vaihtanut 2009 ja sen jälkeen ovat ongelmat olleet arkipäivää..

Miten jaan ne nyt eri aiheisiin, eikö ne nyt ole tarpeeksi selvästi?

Ja tekniseen tukeen ilmoitin sun sigin kautta.. Saisivat vastaa jo Surullinen
tallennettu
Bigunale
~~~~~~~~
Ylläpitäjä
Himopelaaja

Profiili WWW
« Vastaus #9 : Toukokuu 22, 2011, 18:19:20 »

Ei ole tarpeeksi selvää, kun samaan aiheeseen pitäisi vastata ties kuinka moneen aiheeseen. Siksi siitä sanoinkin. Pyhitä yksi aihe yhteen aiheeseen. Näin teet palveluksen itsellesi ja kaikille muillekin.

Minun näkymässäni on ainakin viestin oikeassa yläkulmassa "jaa aihe". Voi olla, että se on vain ylläpidolla. Jos näin on, ilmoita ja pistän aiheesi palasiksi eri osoitteisiin.

Et vastannut kysymykseeni. Ilmoitit näin:"Mullahan oli GT 330, eli ton mukaan ei pyöri eli vika on näytössäni?". GT330 on näytönohjain ja näyttö on aivan toinen laitos. Kummasta nyt siis puhut, kun kerrot vaihdosta?

Teknisen tuen vastaus voi viipyä parikin vuorokautta, jos vanhat merkit pitää paikkansa. 2vrk on aika normi odotusaika pelifirmoista kyseen ollen. Jos kaipaat nopeampaa apua, ota yhteys livetukeen.

tallennettu
Raakku
Newbie
*

Profiili
« Vastaus #10 : Toukokuu 22, 2011, 19:06:53 »

No puhun justiinsa siitä, mistä näen! Eli tämä näyttö mikä nyt onkaan. Tämä vaihdettiin. En minä tiedä tarkemmin, katsoin dxdiagista tarvittavat tiedot.

Joo ja mulla ei näy jaa aihe -valikkoa missään.

Eli siis pitää vaan odottaa.. Tekisi niin mieli rikkoa tämä näyttö.. Niin paljon tuskaa ja vaivaa aiheuttanut -.-
tallennettu
Bigunale
~~~~~~~~
Ylläpitäjä
Himopelaaja

Profiili WWW
« Vastaus #11 : Toukokuu 22, 2011, 20:18:45 »

Yritähän nyt lukea tarkemmin omat ja minun juttuni. Ensin listaat tuetut näytönohjaimet:

Windows: tuetut näytönohjaimet
------------------------------

NVIDIA GeForce -sarja
  FX 5900, FX 5950
  6200, 6500, 6600, 6800,
  7200, 7300, 7600, 7800, 7900, 7950
  8400, 8500, 8600, 8800
  9300, 9400, 9500, 9600, 9800
  G100, GT 120, GT 130, GTS 150
  GTS 250, GTX 260, GTX 280, GTX 285, GTX 295

Mullahan oli GT 330, eli ton mukaan ei pyöri eli vika on näytössäni? Nyyh, en siis koskaan voi pelata normaalisti simsiä?,ellen osta uutta näyttöä (en tod)

Sen jälkeen valitat näytöstäsi. Kyseessä on kaksi eri asiaa, eikä näytölläsi ole mitään tekemistä koko listan kanssa. Näytönohjaimesi ei todennäköisesti ole listassa, koska sitä ei ollut pelintekohetkellä ollut olemassa.

Onko kyseessä läppäri vai pöytäkone? Millainen kokoonpano?

Poista turhat viestisi täältä ja aloita uudet aiheet uusiksi aiheiksi jatkossa, kiitos.

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 22, 2011, 20:23:29 kirjoittanut Bigunale » tallennettu
Raakku
Newbie
*

Profiili
« Vastaus #12 : Toukokuu 23, 2011, 06:37:10 »

Okei, en ymmärrä vieläkään mitä eroa on näytöllä ja sillä ihmeen kortilla.. Valitan ;/

Ja nyt ymmärrän miksei sitä näköjään ole.. kiitos sinun.

On pöytätietokone ja jos kokoonpanolla tarkoitat niitä koneen tietoja tai jtn nii tässä:

(dxdiagin kautta, laitoin mielestäni ehkä ne tärkeimmät)
Käyttöjärjestelmä: Windows 7 Home Premium 64-bittinen
Järjestelmän valmistaja: Packard Bell
Järjestelmän malli: ixtreme M5741
BIOS: Default System BIOS
Suoritin: Intel(R) Core(TM) i5 CPU    750@2.67GHz (4CPUs), ~2.7GHz
Muisti: 6144MB RAM

Näyttö
Nimi: NVIDIA GeForce GT 330
Valmistaja: NVIDIA
Piirityyppi: GeForce GT 330
Koko muisti (arvio) 4071MB
Nykyinen näyttötila: 1920 x 1080 (32bit) (60Hz)

Riittääkö nuo?

(poistan nuo turhat viestit, mutta en saa kaikkea ehkä tässä aamulla! teen niistä sitten uuden aiheen)

Ja kiitos sulle kun jaksat auttaa minua vaikka en ymmärräkkään ehkä niin hyvin : )
tallennettu
Bigunale
~~~~~~~~
Ylläpitäjä
Himopelaaja

Profiili WWW
« Vastaus #13 : Toukokuu 23, 2011, 17:38:36 »

Ok, no sitten ero on helpohkoa selittää. Näyttöä tosiaan tiirailet, mutta näytönohjain on tuo GT330, joka on tietokoneen sisällä. Siitä lähtee piuha näyttöön tietokoneen takaa. Näytönohjaimesta toimivuus tuskin on kiinni, jollei se oli fyysisesti rikki. Sen todentaminen onkin vaikeampaa.

Oletko yrittänyt tiputtaa ääniasetukset minimiin tai ainakin alemmas? Itse sain mm. GTAIV:n kaatumaan ja kuvankin katoamaan, jos Windowsin ääniasetukset oli "liian hyvät". Mystistä, mutta niin se vaan meni. Kun tiputti äänenlaadun alemmalle tasolle, graafiset ongelmat korjaantuivat.

Yritän kyllä ja parhaani mukaan kärsivällisestikin, mutta se vaatii myös kärsivällisyyttä sinulta. Eiköhän tähän vielä jotain keksitä. Paras apu olisi kyllä se livetuki, mutta se on enkuksi. Lieneekö se ongelma?
tallennettu
Raakku
Newbie
*

Profiili
« Vastaus #14 : Toukokuu 23, 2011, 18:14:47 »

Hmm, voisin kokeilla ääniasetuksia. Ne ovat nimittäin maxilla mulla.

Livetuki.. no, englantini on 9 koulussa mutta on ehkä vähän vaikeuksia kirjoittaa.
Keskiviikkona sitten tonne livetukeen menen ja  siellä sitten vaan jutellaan englanniksi jollekkin EAn työntekjälle?

// Laitoin kaikki äänet keskitasolle. Kyllä se ihan oikeasti hieman auttoi. Laitan nyt äänettömälle ja kokeilen..

Kun on äänet poissa, ongelma on lähes kadoksissa. Sitä esiintyy vähäsen, mutta se on oikeasti vähäistä. Kai sitten kuuntelen vaikka Spotifystä musaa samalla kun pelaan Hymyilee

Eli voisin sanoa ehkä että tämä ongelma on ratkaistu? En raaski vielä laittaa lukkoon tätä toppaa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 23, 2011, 18:18:31 kirjoittanut Raakku » tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: