KOTI
PELIT
AJANKOHTAISTA
Toukokuu 25, 2012, 20:13:06 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: NHL 09 pelinäppäimet?  (Luettu 1554 kertaa)
Thomas
Himopelaaja

Royal Merenkulku

Profiili
« : Toukokuu 05, 2009, 19:52:06 »

Kertokaapas te jotka pelaatte 09 näppäimistöllä tietokoneella, mitä näppäimiä käytätte pelaamiseen? Käytättekö niitä mitkä on valmiiksi määritelty peliin vai oletteko muuttaneet niitä jotenkin, jos olette niin miten?

Itse kun pelaan sormet lipsuu aina väärälle näppäimelle juuri kun pitäis taklata pelaaja haluaakin laukoa tai kun on päässyt loistavaan maalipaikkaan sormi lipsahtaa syöttö näppäimelle....

Kertokaahan kokemuksianne näppäimistöllä pelaamisesta. Hymyilee
tallennettu

En tee mitään siksi, että kaikki "muutkin" tekevät niin.
Bigunale
~~~~~~~~
Ylläpitäjä
Himopelaaja

It's times like these you learn to live again

Profiili WWW
« Vastaus #1 : Toukokuu 05, 2009, 21:52:51 »

NHL05:n (muistaakseni) jälkeen nappuloita tarvittiin jo niin iso kasa, että mulla meni ainakin hermot ja siirryin pad-ohjaimen pariin. Olen sen jälkeen kokeillut joskus uudemman kerran näppistä, mutta en saa kirveelläkään näppikselle sellaisia asetuksia, joiden avulla kaikki toiminnot toimisivat intuitiivisesti. Muuten pelaan miltei kaikkea näppiksellä ja hiirellä mieluummin kuin padilla, mutta urheilupelien monipuolistuessa on padista tullut poikkeuksellinen ykkönen.

Tiedän ja tunnen tuskasi, enkä ikävä kyllä osaa neuvoa siihen mitään muuta kunnollista lääkettä kuin padin hankkimisen. Jos jatkat taistelua näppiksen kera, nostan hattua ja toivotan onnea ja menestystä! Hymyilee
tallennettu
jaska2
Newbie
*

Profiili
« Vastaus #2 : Toukokuu 06, 2009, 09:33:42 »

Ja jos saan suositella no.1 gamepadia, tässä tulee....

http://www.logitech.com/index.cfm/gaming/pc_gaming/gamepads/devices/287&cl=US,EN

Ite olen pelannu vanhalla tatittomalla gamepadilla ja voin kertoa että turpaan tulee aina, jos vastassa on taitava "tattipelaaja". Tatit mahdollistaa ns. "manual deke" ohjauksen, eli voit vasemmalla tatilla ohjata pelaajaa ja oikealla harhauttaa ja veivata mailalla. Esimerkkinä n. 80 online peliä pelanneena, vastustaja tekee 80-90% todennäköisyydellä maalin läpiajosta, jos käytössä on tuo rumble2 gamepad. Pari nopeaa harhautusta, moke polvilleen, tyhjä maali edessä ja sit kiekko ylä mummoon Hymyilee leveästi. Helvetin ärsyttävää jos iteltä ei löydy samaa ohjainta Hymyilee leveästi. Tietty tästä voisi antaa myös haukut ea:n porukalle maalivahdin kömpelyydestä/tyhmyydestä, eli siitä sen enempää.

Myös yhden asian haluan mainita, kun tuli puheeksi pelattavuus. Pelattavuuteen vaikuttaa yllättävän paljon myös grafiikka-asetukset. Ite pelaan hd3450:stä johtuen 800x600 resolla. Peliä on aivan erillainen pelata 1600x1200 resolla ja 3d-asetukset tapissa hd-graffapatchin kera. Peli muuttuu paljon tarkemmaksi, refleksit paranee ja peli nopeutuu. Vielä kun asentaa kaikki mahdolliset grafiikkapatchit, niin peli on tosi hyvän näköinen  Järkyttynyt

Edit: By the way... foorumin kello tikittää tulevaisuudessa 23 minuuttia, asia olisi hyvä korjata Iskee silmää
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 06, 2009, 09:43:26 kirjoittanut jaska2 » tallennettu
Bigunale
~~~~~~~~
Ylläpitäjä
Himopelaaja

Profiili WWW
« Vastaus #3 : Toukokuu 06, 2009, 18:45:17 »

Aikaongelma on tunnettu asia, sitä on yritetty korjata, mutta ilmeisesti homma vaan toistuu kaikesta huolimatta.
Onneksi ongelma on toissijainen.

Miten refleksit voi parantua, jos grafiikka paranee?   Huh  Ei kai grafiikka sentään sinun elintoimintoihisi vaikuta...

Rumblepad on meikäläiselläkin, mutta langallinen versio. Langattomissa on miltei aina esiintynyt pätkimistä ja hintaeroakin on siihen ikävämpään suuntaan, joten itse suosin langallista. Muutenhan ohjaimet ovat identtiset, joten voin suositella myös lämpimästi. Pitkästä aikaa ohjain, joka on kestänytkin pitkään.
tallennettu
Ylläpito
Ylläpitäjä
Himopelaaja

Profiili WWW
« Vastaus #4 : Toukokuu 06, 2009, 18:55:36 »

Aikaongelma on tunnettu asia, sitä on yritetty korjata, mutta ilmeisesti homma vaan toistuu kaikesta huolimatta.

No, totta puhuen, ei kukaan sitä ole yrittänyt korjata, kun kenellekään ei enää moisesta makseta. Forumin kellon saa näyttämään ihan mitä haluaa, kun rukkaa omia asetuksiaan.
tallennettu

Thomas
Himopelaaja

Royal Merenkulku

Profiili
« Vastaus #5 : Toukokuu 06, 2009, 19:10:36 »

Kiitokset offtopicista..

Takaisin aiheeseen. Ihmeen hyvin olen pärjännyt näppiksellä. Joystickilla olen kokeillut muutaman kerran mutta se on melkein hankalampi kuin näppis.

Onko kellään tietoa/kokemusta tosta x360 controller for windows padista?
Ja eikös noita padeja ole vaikka miten montaa erilaista? Hintakin varmaan vaihtelee todella paljon..
tallennettu

En tee mitään siksi, että kaikki "muutkin" tekevät niin.
Bigunale
~~~~~~~~
Ylläpitäjä
Himopelaaja

Profiili WWW
« Vastaus #6 : Toukokuu 06, 2009, 20:00:33 »

Padeja on hurjasti erilaisia ja hintaisia, mutta itse en ole pitänyt mistään muusta kuin Logitechin Dual- ja Rumblepadeista. Niissä on hintakin kohdallaan, mutta Dual taas hajoaa turhan herkästi.

Sori erheellinen infoni aika-asetusten suhteen. Muistelin, että joku yritti korjata asiaa, mutta Ylläpito varmasti tietää paremmin, kun on "vanhempi" modi.
tallennettu
Ylläpito
Ylläpitäjä
Himopelaaja

Profiili WWW
« Vastaus #7 : Toukokuu 06, 2009, 20:18:10 »

Padeja on hurjasti erilaisia ja hintaisia, mutta itse en ole pitänyt mistään muusta kuin Logitechin Dual- ja Rumblepadeista. Niissä on hintakin kohdallaan, mutta Dual taas hajoaa turhan herkästi.

Henk.koht. suosin  X360 padia, jonka saa näppärästi myös langattomana. Vaatii tosin n. 30€ lisäosan koneeseen, mutta sen jälkeen kaikki X360 ohjaimet toimivat suoraan. Esim. Frets on Fire on paljon hauskempi oikealla kitaraohjaimella.

tallennettu

jaska2
Newbie
*

Profiili
« Vastaus #8 : Toukokuu 07, 2009, 07:26:45 »

Miten refleksit voi parantua, jos grafiikka paranee?   Huh  Ei kai grafiikka sentään sinun elintoimintoihisi vaikuta...

Rumblepad on meikäläiselläkin, mutta langallinen versio. Langattomissa on miltei aina esiintynyt pätkimistä ja hintaeroakin on siihen ikävämpään suuntaan, joten itse suosin langallista. Muutenhan ohjaimet ovat identtiset, joten voin suositella myös lämpimästi. Pitkästä aikaa ohjain, joka on kestänytkin pitkään.

Anteeksi taas hieman ot... No en tiedä mistä johtuu, mutta omasta mielestä peliä on helpompi pelata 1600x1200 herkut päällä. Oon varmaan sen sit verta grafiikkahuora, et asia vaikuttaa omaan pelaamiseen/fiilikseen positiivisesti. 
tallennettu
Bigunale
~~~~~~~~
Ylläpitäjä
Himopelaaja

Profiili WWW
« Vastaus #9 : Toukokuu 07, 2009, 19:13:38 »

Juu fiiliksiin vaikuttaa kyllä, mutta reflekseihin tuskin, paitsi ehkä välillisesti, jos grafiikka piristää ja virkistää.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: