kkk
Newbie

|
 |
« : Helmikuu 15, 2008, 10:37:28 » |
|
Olen uusi kayttaja ja taistelen asennuksen kanssa. Jostain syysta yhtakaan serveria ei loydy kun yritan moninpelia netissa ? Olen asentanut myos 1.4 version. Miten voin tarkistaa onko ohjeessa mainitut portit auki ?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Bigunale
~~~~~~~~
Ylläpitäjä
Himopelaaja

It's times like these you learn to live again
|
 |
« Vastaus #1 : Helmikuu 15, 2008, 12:00:59 » |
|
Tarkista ainakin ensimmäiseksi, että palomuurilla on lupa päästää peli läpi nettiin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kkk
Newbie

|
 |
« Vastaus #2 : Helmikuu 15, 2008, 12:08:40 » |
|
Peli on palomuurin suhteen OK, mutta nyt epäilen että PunkBluster tökkii. Ei löydy service listasta siitä huolimatta vaikka juuri päivitin sen. HMMMM
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Bigunale
~~~~~~~~
Ylläpitäjä
Himopelaaja

|
 |
« Vastaus #3 : Helmikuu 15, 2008, 12:57:19 » |
|
Hae Punkbusterin uusin versio tai päivitys, asenna se ja käynnistä kone uudelleen. Muista myös tarkistaa, että Punkbusterilla on lupa mennä palomuurin läpi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kkk
Newbie

|
 |
« Vastaus #4 : Helmikuu 15, 2008, 14:10:02 » |
|
PunkBusteri asennettu, mutta serverit edelleen kateissa. Mikä neuvoksi ?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
EA Jori
|
 |
« Vastaus #5 : Helmikuu 15, 2008, 15:43:40 » |
|
Jos servereitä ei löydy, vastaus on yksiselitteinen: Joko pelisi ei ole päivitetty oikeaan versioon tai peli ei pääse nettiin lainkaan. Veikkaisin itse jälkimmäistä, sillä aina joku huugo löytyy, joka pyörittää vanhaa versiota mummon matopurkissa portaiden alla olevasta kaapista käsin, ja tämä fanaatikon suosikkiserveri löytyisi kyllä hakua tehtäessä. Joten, jos servuja ei löydy lainkaan, peli ei pääse palvelinlistausta hakemaan. Tarkista siis palomuuri ja jos peli on palomuurissa, ota se pois, boottaa kone ja lisää peli palomuuriin takaisin. NAT tai PB eivät ole tässä ongelmana, sillä niiden prakaaminen toisi erilaisia ongelmia eri kohdassa. Portit sen sijaan saattavatkin olla. (Niistä löydät aiemman viestiketjun vähän hakemalla.)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
-Jori Virtanen, EA Finlandin tekninen tuki
|
|
|
kkk
Newbie

|
 |
« Vastaus #6 : Helmikuu 15, 2008, 18:13:58 » |
|
Ongelmani ratkesi: syynä oli se että F-securen internetsuojaus oli liian tiukka kun se oli kotikäyttötasoa. Kun muutin tason toimistoksi, serverit löytyivät välittömästi. Tosin riskit kasvavat....
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Kakkula
|
 |
« Vastaus #7 : Helmikuu 15, 2008, 18:25:31 » |
|
Eikös toi Toimisto-taso pitäisis olla reilusti kotikäyttötasoa tiukempi verkkoliikenteen kannalta. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Bigunale
~~~~~~~~
Ylläpitäjä
Himopelaaja

|
 |
« Vastaus #8 : Helmikuu 16, 2008, 17:51:03 » |
|
Näin olen ymmärtänyt itsekin. Toimistotaso vaikuttaa ainakin tiukentavasti ftp-yhteyksiin ja muistaakseni moneen muuhunkin yhteydenottoon. Ilmeisesti asetukset olivat solmussa koti-asetuksilla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Kakkula
|
 |
« Vastaus #9 : Helmikuu 16, 2008, 21:29:57 » |
|
Niin jos niitä on mennyt ite customoimaan ni koti-tasosta saa vaikka kuinka tiukan
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kkk
Newbie

|
 |
« Vastaus #10 : Helmikuu 17, 2008, 11:34:23 » |
|
En ole customoinut eikä muutenkaan F-securea ole räätälöity, mutta näin se näkyy minulla toimivan: kun on kotikäyttö- ei yhtään serveriä, mutta toimistotasona serverit löytyvät.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Kakkula