|
Thomas
|
 |
« : Heinäkuu 30, 2007, 21:33:35 » |
|
Tällä alueella keskustellaan uusimmasta Harry Potterista, ja jos et halua tietää mitä kirjassa tapahtuu ÄLÄ LUE mitä täällä kirjoitetaan!
Ajattelin aloittaa tämän aiheen, kun olen itse jo lukenut kirjan. Onko otsikko mielestänne riittävä?
Luin kirjan n. 4 päivässä. Mielestäni kirja oli ehdottomasti paras. Voin siis auttaa mikäli joku ei jotain kohtaa ymmärrä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
En tee mitään siksi, että kaikki "muutkin" tekevät niin. 
|
|
|
|
Toniu
|
 |
« Vastaus #1 : Elokuu 03, 2007, 02:15:26 » |
|
Nonni. Nyt oon kirjan itekki lukenu ja oli kyllä ehdottamasti paras ja varmasti tulee sairaan hyvä leffaki ku oli noin hyvä kirja. Paras luku oli kyllä ehdottomasti Prince's tale, koska se käytännös paljasti kaiken ja yllätyin totaalisesti siitä miten se kääns juonen ympäri. Nyt rupeen kyllä olee niin väsyny, että en oo varma ymmärsinkö oikein sen 19 vuotta jälkeenpäin kappaleen. Eli siis Harry ja Ginny sai niinku kaks vai kolme lasta ja Ron ja Hermione sai niinku kans kaks vai kolme? Täytyy kyllä lukee kyseinen kapale huomen uusiks.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Elokuu 03, 2007, 02:17:30 kirjoittanut Toniu »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Thomas
|
 |
« Vastaus #2 : Elokuu 03, 2007, 09:50:05 » |
|
Joo kyllä se munkin mielestä noin meni. Ja todellakin se Prince's tale oli kyl aika moinen pläjäys. Ja kyllä Harry ja Ginny sai sen kolme lasta ja Ron ja Hermione kaks...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
En tee mitään siksi, että kaikki "muutkin" tekevät niin. 
|
|
|
|
Pego
|
 |
« Vastaus #3 : Elokuu 03, 2007, 13:58:47 » |
|
Juu kyllähän se niin kai meni. Ei kai nyt kolme ihmistä voi ymmärtää samaa asiaa väärin  Olen samaa mieltä että kirja oli paras Pottereista. Mutta sekin toi paljon lisäjännitettä että kirja oli viimeinen. Aika ovela kirja kyllä oli esim. Dumbledoren suunnitelmat ym.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Toniu
|
 |
« Vastaus #4 : Elokuu 03, 2007, 15:06:23 » |
|
Mut se muo kyllä häiritse, että miks Snape käyttäyty niin idioottimaisesti koko kirjasarjan ajan Harryy kohtaan jos se loppujen lopuks oli kumminki sit sen puolella.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
rosevampire
|
 |
« Vastaus #5 : Marraskuu 03, 2007, 14:02:41 » |
|
Mielestäni kirja oli ehdottomasti paras. Voin siis auttaa mikäli joku ei jotain kohtaa ymmärrä.
No minusta kyllä ei. Heräsin kirjan ilmestysmisaamuna herätyskellon kanssa, että ehdin varmasti saada oman kappaleeni, ja sitten lukittauduin omaan rauhaani lukemaan sitä. Kyllähän se tiedettiin, että eihän mahtava Harry Potter voi millään ikinä kuolla, mutta silti kirja ärsytti minua. Itkin hirveästi Severuksen kuollessa, hän on aina ollut suosikkihahmoni ja olen niin kovin rakastunut häneen, ja hänen tarinansa on niin surullinen. Niin, Voldy kuoli ja Snapey kuoli ja Potter elää onnellisena elämänsä loppuun saakka akkansa ja kolmen penskansa kanssa. -_- Ja minä kun olin toivonut, että Potter olisi jo saanut ansionsa mukaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Maalaa piruja seinille. Sieltä ne sitten hymyilevät sinulle." - baddis
|
|
|
|
BlackMary
|
 |
« Vastaus #6 : Tammikuu 26, 2008, 22:50:59 » |
|
Niin, Voldy kuoli ja Snapey kuoli ja Potter elää onnellisena elämänsä loppuun saakka akkansa ja kolmen penskansa kanssa. -_- Ja minä kun olin toivonut, että Potter olisi jo saanut ansionsa mukaan.
*nauraa* Vähän samalla mielellä olin itekin tuolloin heinäkuussa. Mutta ehkä maailman lapset olis saanu liikaa traumoja, jos hyvikset ei oiskaan saanu onnellista loppua.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
What's the difference between an auto mechanic and a quantum mechanic? The quantum mechanic can get the car inside the garage without opening the door.
|
|
|
|
Toniu
|
 |
« Vastaus #7 : Tammikuu 28, 2008, 18:21:28 » |
|
Harry Potteriin jatkoa. Kaikki hengiltä Voldemortin uudelleen tuleminen 19 vuoden jälkeen! Pahalle valta jne.  Jos sillä rowlingilla nyt nousee kusta päähän, että pakko kirjottaa viel yks ni tossa ideoita seuraavaan. Tai sitte joku täysin uus pahis! 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
BlackMary
|
 |
« Vastaus #8 : Tammikuu 29, 2008, 18:26:00 » |
|
Mun puolesta Rowling sais kyllä kirjottaa lisää, tosin ite toivoisin lisää juttua ensimmäisestä sodasta, mitä kaikkea silloin tapahtui, MWPP-porukka jne. Tai sitten lisää noita "Fantastic Beasts & where to find them"- ja "Quidditch through the ages"-kirjojen tapaisia "oppaita".
|
|
|
|
|
tallennettu
|
What's the difference between an auto mechanic and a quantum mechanic? The quantum mechanic can get the car inside the garage without opening the door.
|
|
|
|
blondi_
|
 |
« Vastaus #9 : Maaliskuu 14, 2008, 20:52:13 » |
|
Noni nyt uskalsin tänkin keskustelun lukea, kun sain itse luettua suomenkielisen Harry Potter ja Kuoleman varjelukset. Itse luin kyseisen kirjan no sanotaanko että noin 2 päivässä. En kuitenkaan lukutunteja laskenut, mutta vklopun aikana luin 828 sivuisen potterin. Itseäni rupesi, myös hieman ihmetyttämään Albuksen ja Severuksen käytös. Mutta olen iloinen jollain tasolla, että Tom Valedro kuoli eikä Harry Potter. Pieni kiljaisu pääsi siinä vaiheessa, kun Harry käveli Voldemortin eteen Kielletyssä metsässä ja Voldemort lausui anteeksi antamattoman kirouksen Harryn päälle. Seuraavassa hetkessä olinkin jo ihan sekaisin, kun huomasin Harryn elävän! Viimeiset sivut luin riemun ja surun siivittämänä. Riemu tuli siitä, kun tiesin Harryn elävän, mutta itku tuli siinä vaiheessa, kun tajusin juuri TÄMÄN Potterin olevan viimeinen!  Viimeisessä luvussa rupesi ärsyttämään se, kun Harry oli antanut lapsilleen nimeksi omien vanhempiensa nimet sekä rakkaan rehtorinsa nimen(ja vihatun opettajan). En ole koskaan ymmärtänyt tälläista tapaa. Mutta se on pieni sivuseikka. Elokuvaa odotan todellakin jo innolla, mutta epäilen, että siitä tulee yhtä huono, kuin edellisistäkin. Tai sitten vaatimus tasoni Potterin elokuviin on niin korkea, että niitä olisi mahdotonta toteuttaa. 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 14, 2008, 20:53:46 kirjoittanut blondi_ »
|
tallennettu
|
If I've only got one life, let me live it as a blonde.
|
|
|
|
sam1s
|
 |
« Vastaus #10 : Maaliskuu 15, 2008, 12:53:50 » |
|
niinhän siinä lopulta kävi, että en jaksanu lukee tota englannin kielistä potterii ja sit tuliki jo suomenkielinen versio, jonka sain kaluttuu just loppuun.
oli toi kirja kyl paras tähän astisista, mutta oishan siin ollu jtn, jos Potter olisi kuollu ja lopulta myös voldemort kuollut.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Jemin omistajat ovat parempia ihmisiä ja nopeempia tiluttajia 
|
|
|
Tinja
Pelaaja

Puhuu hepreaa, kirjoittaa kiinaa
|
 |
« Vastaus #11 : Huhtikuu 01, 2008, 18:36:39 » |
|
Nii-in. Olihan se kirjana totisesti paras ja olen blondi__:n kanssa samoilla raiteilla tunteistani Tosin jossain vaiheessa jäin miettimään, että olikohan Rowling muuttanut kirjan loppua kaikkien niiden "harryn puolesta"- vetoomusten jälkeen?  Ei kai? Olisin nimittäin myös halunnut, että sekä Harry, että Voldemort olisivat kuolleet. Kirja myös- ainakin omalla kohdallani- sekoitti käsitykseni joistain henkilöistä kokonaan: Dumbledore ei ollutkaan (nyyh!) niin isällinen hahmo, kuin olin luullut. Kalkaros tai Snapekin osoittautui tylsän "pehmoksi" lopussa.  Se yhdeksäntoista vuoden kuluttua- kohta olisi voinut olla minun mieleni mukaan protologi, niin että se olisi ollut perjaatteessa kirjan loppu, mutta käytännössä ei  No Rowling teki niin kuin parhaaksi näki... mutta jäiköhän silti kirjan loppu: KAIKKI OLI HYVIN, aivan surkean laimeaksi 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Glorfindel
|
 |
« Vastaus #12 : Huhtikuu 02, 2008, 16:07:22 » |
|
Itse ei potterin kirjojen luku kiinnosta mutta leffat oon kattonu  Joten toivoisin, sillä Spoil topicci on että jos joku jaksaa ni selittäis viimisen kirjan niinku Tiivistelmänä mulle ja muille ketä ei jaksa lukee mut silti kiinnostais tietää 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"There is Always Hope..."
|
|
|
Tinja
Pelaaja

Puhuu hepreaa, kirjoittaa kiinaa
|
 |
« Vastaus #13 : Huhtikuu 04, 2008, 16:32:48 » |
|
no suunnilleen näin:
Harry, Ron ja Hermione lähtevät siis etsimään hirnykkejä ja löytävätkin kaikki niistä. Matkalla heille tulee kaikenlaista pientä kähinää yms. ja he törmäävät mm. kuoleman varjeluksiin; seljasauvaan, näkymättömyysviittaan (siis siihen joka harryllä jo on) ja elpymiskiveen. Esineisiin joilla huhutaan voittavan kuoleman. Harryn pitää päättää seuraako hän niitä vaiko hirnykkejä.
Sillä välin voldemort onvalloittanut koko taikamaailman ministeriötä ja tylypahkaa myöten. H,He ja R joutuvat siis piileksimään ja päätyvät lopulta tylypahkaan, jossa Harry saa kuulla olevansa viimeinen hirnyrkki, joka voldemortin itse on tapettava. Niin siis Harry kuolee, mutta palaakin sitten elämään, tavattuaan ensin dumbledoren. Lopulta Harry voittaa Voldemortin ja kaikki on taas hyvin. Lopussa on vielä kappale "19 vuoden päästä", jossa kerrotaan harryn ja Ginnyn menneen naimisiin, sekä myös Ronin ja Hermionen. Lisäksi kirjassa kuolee ainakin mm. Dobby, Tonks, Lupin, Vauhkomieli, Fred, Volde... Kalkaroksen paljastetaan olleen koko ajan hyvis ja rakastuneen Lilyyn, siis Harryn äitykkään. Myös Dumbledoren meinneisyyttä kaivellaan paljoltikin ja Harry tapaa myös tämän veljen. Dracokin selviää ja saa ihanan pikku perheen, Nevillestä tulee yrttitiedon opettaja ja Kahlesalvasta taikaministeri.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Glorfindel
|
 |
« Vastaus #14 : Huhtikuu 09, 2008, 22:13:52 » |
|
wow, mua alko itse asias kiinnostaa  Mut mikä se Hiirinyrkki, eiku Hirnyrkki mikä lie on?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"There is Always Hope..."
|
|
|
|