KOTI
PELIT
AJANKOHTAISTA
Toukokuu 24, 2012, 00:37:40 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Spoilauskielto tulevalle Harry Potter kirjalle.  (Luettu 3730 kertaa)
Milsa
Himopelaaja

Profiili
« : Heinäkuu 19, 2007, 20:22:29 »

Me potterfanit toivomme hartaasti, että Sisäpiiriinkin asettettaisiin spoilauskielto koskien viimeistä Harry Potter kirjaa.
Kirja ilmestyy englanniksi lauantaina, mutta suomennosta voimme odottaa vasta noin puolen vuoden kuluttua. Niille, jotka odottavat suomennosta, on enemmän kuin julmaa se, että he joutuvat haluamattaan kuulemaan/lukemaan/katselemaan/saamaan pöllöpostia kirjan tapahtumista.
Eli spoileri tarkoittaa siis juonipaljastusta.
Useat netin foorumit ovat sitoutuneet vastustamaan spoilaamista, ja toivommekkin, että myös Sisäpiirin henkilökunta auttaisi tämän ihanan kirjasarjan ystäviä säilyttämään ainutkertaisen lukunautinnon!

Käytännössä tämä tarkoittaisi sitä, että spoilaus kiellettäisiin virallisesti ja spoilaajia rankaistaisiin esimerksi bannauksella.

Kyllä, netissä on aina heitä, jotka saavat kiksejä siitä, että pilaavat muiden lukunautinnon. Voimme vain ihmetellä, minkä kiven alta sellaiset narsistiset, hemmotellut pikku pas... ilkimykset aina ryömivät esiin.
tallennettu

Mitähän sitä sanoisi? Ups?
sam1s
Himopelaaja

No joo, just näin!!

Profiili
« Vastaus #1 : Heinäkuu 19, 2007, 22:09:08 »

olen milsan kanssa spoilaamisesta samaa mieltä...se ei hyödytä ketään, että saa sanoa tärkeät juonen paljastukset jollekkin ja pilaa joltain lukunautinnon. itse olen joutunut parin potterin kohdalla kuulemaan joitain tärkeitä seikkoja, joka on vähän syönyt lukunautintoa, mutta itse en ole ihminen joka hirveästi välittää spoilaamisesta (lukuun ottamatta sitä, kun katoin doomin ja faijja spoilas kokoajan seuraavan tapahtuman).

Itse aion ostaa ks. kirjan jo lauantaina Näyttää kieltä, mutta ei huolta mä en ainakaan haluu pilaa toisen lukunautintoa ja mitä luultavimmin menee mun kielipäällä törkeesti aikaa jo pelkkään lukemiseen Hymyilee leveästi.
tallennettu

Jemin omistajat ovat parempia ihmisiä ja nopeempia tiluttajia Virnistää
Milsa
Himopelaaja

Profiili
« Vastaus #2 : Heinäkuu 19, 2007, 22:40:45 »

Ja kun Pottereiden kohdalla spoilaus ei pilaa vain lukunautintoa, vaan monen vuoden odotuksen! Ei ole kamalampaa kuin odottaa upeaa kirjaa vuositolkulla, ja kuulla sitten pari päivää ennen sen ilmestymistä kaikki tärkeät tapahtumat:(
tallennettu

Thomas
Himopelaaja

Royal Merenkulku

Profiili
« Vastaus #3 : Heinäkuu 20, 2007, 15:37:06 »

Aion lukea englanninkielisen Potterin ja sitoudun olematta paljastamatta mitään kirjan tapahtumia. Olen täysin samaa mieltä edellisten kanssa.
tallennettu

En tee mitään siksi, että kaikki "muutkin" tekevät niin.
Korrekti
Tosipelaaja

Profiili
« Vastaus #4 : Heinäkuu 25, 2007, 20:15:01 »

Tämähän on kirjoittamaton herrasmiessääntö tietysti jokapaikassa, mutta myös sen virallistaminen ja kertominen, että rangaistuksia tulee, voisi toimia. Itselleni on aivan yksi hailea Potterien kanssa koska itse en ole saanut mitään kyseisestä teinivelhosta irti enkä ole odottanut tai aio edes lukea tulevaa kirjaa - ainakaan heti. Mutta myös televisio- ja leffakeskustelussakin tämä sääntö olisi mukava, koska monet kuitenkin laittomasti lataavat sarjat ja elokuvat ennen kuin niitä näytetään Suomen televisiossa.
tallennettu

Toniu
Himopelaaja

Mä olen kylmä kaveri (KYLMÄ KAVERI!)

Profiili
« Vastaus #5 : Heinäkuu 25, 2007, 20:18:21 »

Tuo oli ihan hyvä, mutta nyt huomasin pienen virheen tuossa sun viestissäs ja päädyin nyt viilaamaan pilkkua. Kirjahan siis julkaistiin viime lauantaina eli ei ole enään tuleva, mutta on se uusi silti. Hymyilee leveästi
tallennettu

Milsa
Himopelaaja

Profiili
« Vastaus #6 : Heinäkuu 25, 2007, 23:31:37 »

Tuo oli ihan hyvä, mutta nyt huomasin pienen virheen tuossa sun viestissäs ja päädyin nyt viilaamaan pilkkua. Kirjahan siis julkaistiin viime lauantaina eli ei ole enään tuleva, mutta on se uusi silti. Hymyilee leveästi

Ja katsoppa minä päivänä alkuperäinen viesti onkaan kirjoitettu...
tallennettu

Toniu
Himopelaaja

Profiili
« Vastaus #7 : Heinäkuu 25, 2007, 23:38:28 »

25.7.2007 eli eilen. Kommentti oli Korrektin viestiin. Pitäisi vissiin ruveta käyttämään lainauksia. Kun tottunut siihen etten lainaile edellistä viestiä.

Tämähän sopii siis myös minulle tämä spoilaus kielto. Kirja ostettu ja luen sitä koko ajan etiäppäin, mutta pidän huuleni visusti sinetöitynä.
tallennettu

Thomas
Himopelaaja

Royal Merenkulku

Profiili
« Vastaus #8 : Heinäkuu 26, 2007, 09:52:52 »

Olen jo lukenut kirjan, mutta EN todellakaan aio kertoa mitä siinä tapahtui. (ellei joku erikseen sitä halua ja silloinkaan en sitä tee missään foorumilla!)
tallennettu

En tee mitään siksi, että kaikki "muutkin" tekevät niin.
Milsa
Himopelaaja

Profiili
« Vastaus #9 : Heinäkuu 26, 2007, 12:32:06 »

25.7.2007 eli eilen. Kommentti oli Korrektin viestiin. Pitäisi vissiin ruveta käyttämään lainauksia. Kun tottunut siihen etten lainaile edellistä viestiä.

Tämähän sopii siis myös minulle tämä spoilaus kielto. Kirja ostettu ja luen sitä koko ajan etiäppäin, mutta pidän huuleni visusti sinetöitynä.

Tarkoitan tämän ketjun ekaa viestiä, se on kirjoitettu kaksi päivää ennenkuin DH ilmestyi.
tallennettu

Toniu
Himopelaaja

Profiili
« Vastaus #10 : Heinäkuu 26, 2007, 20:29:09 »

Niinhän se on ja sen tiesin jo sillon ku tää aihe tuli, mutta edelleen viestini oli kommentti korrektin viestiin. Eikä aloitusviestiin niin sillon se on ollut jo julkaistu kun Korrekti viestin oli pistänyt.

Vaikeaa tajuta? Viestilläni en siis kommentoinut mitenkään alkuperäistä viestiä.
tallennettu

Milsa
Himopelaaja

Profiili
« Vastaus #11 : Heinäkuu 26, 2007, 21:30:13 »

Niinhän se on ja sen tiesin jo sillon ku tää aihe tuli, mutta edelleen viestini oli kommentti korrektin viestiin. Eikä aloitusviestiin niin sillon se on ollut jo julkaistu kun Korrekti viestin oli pistänyt.

Vaikeaa tajuta? Viestilläni en siis kommentoinut mitenkään alkuperäistä viestiä.

Sain viestistäsi vaikutelman että kommentoit alkuperäistä viestiä.     
Förstår du?
tallennettu

Bigunale
~~~~~~~~
Ylläpitäjä
Himopelaaja

It's times like these you learn to live again

Profiili WWW
« Vastaus #12 : Heinäkuu 27, 2007, 09:49:32 »

No niin ladies and gentlemen... Rauhoitutaas nyt ja rauhoitetaan tämäkin aihe taas herra Potterin kirjalle. Eiköhän tämä väärinkäsitys ole jo menneen talven lumia. Hymyilee
tallennettu
Toniu
Himopelaaja

Profiili
« Vastaus #13 : Heinäkuu 27, 2007, 18:01:21 »

Odotinkin jo, että joku tulee tuon sanomaan. Hymyilee leveästi
tallennettu

Milsa
Himopelaaja

Profiili
« Vastaus #14 : Heinäkuu 28, 2007, 11:48:32 »

Tuha Bigu, aina kun jossain ois hyvä hiristelyn paikka, Bigu tulee paikalle hyssyttelee.... mimmumömmöm... *murjottaa ja katsoo Bigua alta kulmiensa* Ja taas tulee niiiiiin vakavasti otettavaa tekstiä että;) Hihii. Palkkaan Bigun kohta Radolaan:P
tallennettu

Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: