Maalivahtien varusteetEsim.
-Dominik Hasek, Detroit & pieni Ottawan logo kypärässä
-Manny Legace, St. Louis & Detroitin maski.
-Nikolai Habibulin, Chicago & Tampa Bay:n patjat(?) (En muista, mikä tässä oli pielessä)
Ei näin.
Molarille edustamansa joukkueen värit ja logo kypärään sekä muihin varusteisiin, eikä mitään yksivärisiä (esim. Cam Ward, Carolina) varusteita taikka "omia" maskeja.
Kokoonpanopäivitykset myös Euroopan sarjoihinLisää kiekkoliigoja: AHL, Sveitsi, Venäjä,
MestisDynastiat-NHL:n jokavuotiseen draftitilaisuuteen oikeita pelaajia Euroopan sarjoista.
-Junioriakatemia Euroopan sarjoihin.
-Voi tehdä pelaajakauppoja eri Euroopan liigojen välillä (tämä mieluiten myös ei-dynastiakauteen).
-"Paluumuuttajat" Esim. Teppo Numminen lopettaa uransa NHL:ssä ja pelaa vielä kauden tai kaksi kasvattajaseurassaan ennenkuin jääkiekkoilijan ura loppuu kokonaan.
-Saa itse valita kesken dynastian (jokavuosi siis) kumpi tähdistöottelu ja missä tähdistöottelu pelataan (jälkimmäinen toisesta dynastia-kaudesta eteenpäin) tai jos tähdistöottelun sijaintia ei voisi itse valita niin se kuitenkin vaihtuisi seuraavaksi kaudeksi paikasta a paikkaan b eli jonnekin missä allstar-ottelua ei ole pelattu viimeisen 10 dynastiakauden aikana.
-Dynastian pituuden voisi määrittää itse (10, 20, vai 30 vuotta)
-Kaksinpelimahdollisuus dynastiaan (yksi tietokone/pelikonsoli, ei Internet-yhteyttä)
-Tähdistöotteluihin luistelukisa, lämärikisa, rankkarikisa, joihin voi itse valita osallistujat
-2004:sesta tutut kuvat työntekijöistä ja tiloista takaisin
-Mahdollisuus jäädyttää pelipaita hallin kattoon
Rankkarikisa: Pääsy suoraan alkuvalikosta pelaamaan perinteistä rangaistuskuljetus-kilpailua ilman mainoksia.
Tuki kannettaville tietokoneille: Näytönohjain, muisti, ajurit etc. kaikki kunnossa, mutta silti tulee hidastettuja uusintoja kesken pelin
Pelipatchit asennettavia ohjelmia: Koska omistan aidon pelin haluan pelata NHL:ää ilman CD/DVD:tä.
Enemmän valinnanvaraa-Ohjainkomennot ei ole sidottu (etenkin pc&näppis): "Z" hyökkäävä pelaaja harhauttaa / puolustava pelaaja taklaa
-Rankkarit: 3 vai 5 vetäjää per kierros / millä kierroksella rankkarit vaihtuu kerrasta poikki menetelmään (esim. vasta viidennellä)
-Valinnan vapaus: Hirveästi asetuksia, joita voi säätää.Selostaja & kommentaattori:
-Oli sitten suomalaisia tai amerikkalaisia tietää pelaajien nimet. Eivät sano "numero 25"
-Uusia "spiikkejä"
-Eivät ole pihalla kuin lumiukot (esim. tekee maalin tyhjään maaliin -> "Siinä ei molari nähnyt yhtään, mikä meni ohitse."

)
MISC-Aikalisät ja molarin vaihto näytetään, mutta pystyy ohittamaan
-Videotarkistus takaisin
-PC:lle NHL 94 tai NHL 95 nollakasin joukkueilla ja rostereilla
-Gretzkyn pelinumero "99" takaisin-2002:n läpiajokamera takaisin. Oletusarvoisesti pois päältä.
-Mertsi selostamaan otteluita
-Asetukset voi tallentaa
-Apuohjelma, jolla saa omaa musiikkia erätauolle, valikkotilaan, maalilauluksi...