Lanttu42
Newbie

|
 |
« : Toukokuu 20, 2007, 13:06:38 » |
|
Huomasin, että DVD-asemani rampautui kun asensin NFSC:n koneelle. Tutkin takakantta ja siellä oli teksti, että kopiointisuojaus saattaa aiheuttaa ongelmia joillekkin DVD/RW asemille.
Mitä tämä käytännössä tarkoittaa ja miten saan kyseisen suojan pois? Pelin asennuksen poisto ei palauttanut DVD-asemaa takaisin toimivaksi.
Ongelmat ilmenevät mm : DVD-elokuvat eivät toistu loppuun. (PowerDVD kaatuu. Samoin Media Player). iTunes ei kykene polttamaan CD-levyä muuta kuin MP3 muotoisena.
Koneeni tiedot : AMD 3200+ Nvidia 7600GT 1024 Mt muistia 640 Gt kiintolevyä LG DVD/RW
Ongelmat alkoivat esiintymään tosiaankin Carbonin asentamisen yhteydessä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Bigunale
~~~~~~~~
Ylläpitäjä
Himopelaaja

It's times like these you learn to live again
|
 |
« Vastaus #1 : Toukokuu 20, 2007, 13:28:21 » |
|
Ymmärtääkseni ne ongelmat, joita peli aiheuttaa joillekin dvd-asemille ovat sellaisia, ettei asema tunnista levyä oikein ja siten peli ei välttämättä käynnisty tai pyöri kuten pitäisi. En ole kuullut vastaavista tilanteista kuin kertomasi. Se että peli vaikuttaisi asemaasi kuulostaa todella käsittämättömältä ja epätodennäköiseltä, mutta tietokoneiden kanssa periaatteessa kaikki on mahdollista.
Itselläni on hyvin samanlainen kokoonpano kuin itselläsi lukuun ottamatta prosessoria (3500+) ja kovalevytilaa (380Gb), mutta niiden ei pitäisi vaikuttaa asiaan. Itselläni homma toimii oikein hyvin, joten suosittelisin hakemaan dvd-asemallesi viimeisimmät firmware-päivitykset LG:n sivuilta. Ne saattavat saada ihmeitä aikaan.
Toivottavasti firmware-päivitys korjaa tilanteen. Mikäli näin ei käy niin pelkään pahoin, että asemassasi on fyysinen vika.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lanttu42
Newbie

|
 |
« Vastaus #2 : Toukokuu 20, 2007, 20:22:16 » |
|
Itselläni homma toimii oikein hyvin, joten suosittelisin hakemaan dvd-asemallesi viimeisimmät firmware-päivitykset LG:n sivuilta. Ne saattavat saada ihmeitä aikaan.
Toivottavasti firmware-päivitys korjaa tilanteen. Mikäli näin ei käy niin pelkään pahoin, että asemassasi on fyysinen vika.
Uusin firmware on aikanaan päivitetty. Ongelmaksi muodostuu ilmeisesti Carbon + AnyDVD yhdistelmä. Jos jomman kumman poistaa koneelta, niin homma pelittää. Ilman Carbonia leffat toimii loistavasti ja ilman AnyDVD:tä mutta Carbon asennettuna pystyn polttamaan iTunesilla ja katsomaan suojaamattomia leffoja ongelmitta. Täytyy vain jättää leffojen katselu sikseen, kunnes tuo on läpi tai odottaa, että Slysoft tuo päivityksen softaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
LostSoul
Vieras
|
 |
« Vastaus #3 : Toukokuu 20, 2007, 20:59:54 » |
|
Tai kokeile että suljet anyDVD:n, minulla se on auttanut moneen ongelmaan. Kyllä sekin aukeaa sitten tuolta kun käynnistää...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Bigunale
~~~~~~~~
Ylläpitäjä
Himopelaaja

|
 |
« Vastaus #4 : Toukokuu 20, 2007, 21:18:19 » |
|
Mikä on anydvd? Se se saattaa hyvinkin olla, koska mulla ei sellasta ole omalla koneella.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lanttu42
Newbie

|
 |
« Vastaus #5 : Toukokuu 20, 2007, 21:33:12 » |
|
Tai kokeile että suljet anyDVD:n, minulla se on auttanut moneen ongelmaan. Kyllä sekin aukeaa sitten tuolta kun käynnistää...
Ihan hyvä idea, mutta kun ei varsinaisesti auta tähän. Eli ongelma on siinä, että en voi pitää AnyDVD:tä asennettuna, jos on Carbon asennettuna, jos aikeissani on myös katsoa leffoja. AnyDVD on mukava olla taustalla, jotta voi katsoa elokuvia ilman skippirajotteita ja regionrajotteita tai vaikka kuunnella $ony/BMG musiikkia ilman ongelmia jne.. Kuitenkin jos AnyDVD on asennettuna koneeseen, on se korvannut jo Windowsista jotain olennaista ja ongelmia tulee. Tämä sama ongelma oli kuulema tutullani, jolla oli AnyDVD + Flatout2, tosin FO2:ssa taisi olla StarForce? ... Nyt jos asennan Carbonin, niin en voi juurikaan enää muuta tehdä kuin pelata. No okei. Ei nyt tehdä kärpäsestä härkästä. Ongelma on aika markinaalinen. Eli kyllähän 90% noista elokuvista toimii ja jo ostettu musahan on iTunesiin ripattuna. Eli nyt kun tässä on alkuraivoa laannuteltu, niin ei tämä niin iso ongelma ole, ettenkö pelaisi ens viikolla Carbonia pois maailmankartalta ja jatkaisi normaalisti. Ketuttaa vaan tälläinen...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
LostSoul
Vieras
|
 |
« Vastaus #6 : Toukokuu 20, 2007, 21:48:29 » |
|
Hmm... itse en ole joutunut poistamaan tuota, mutta se ei saa olla päällä tiettyjä pelejä pelatessa. Muuta ongelmaa se ei olekaan aiheuttanut minulla ainakaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
EA Jori
|
 |
« Vastaus #7 : Toukokuu 21, 2007, 14:08:38 » |
|
Jepjep. Tämäntyyliset ongelmat eivät ole mitenkään harvinaisia. Jotkin kopiointisuojaukset, kolmasti kirottu StarForce etunenässä, asentavat koneelle ylimääräisiä valvontamekanismeja, kuten pieniä ohjelmanpätkiä, jotka yrittävät löytää cd/dvd-emulointiohjelmia. Järkeily tässä lienee se, että jos olet piraatti ja olet hankkinut pelisi netistä, sinulla ei ole varsinaista dvd-levyä ollenkaan. Pelin asennukselle pitää siis saada valehdeltua, että kyllä se levy on asemassa -- dvd-emulaattori luo virtuaalisoittimen, jolla uskotellaan asennetulle pelille kaiken olevan mallillaan. Jos kopiosuojaus löytää dvd-emulaattorin koneelta, se tulkitsee tämän mahdollisena piraattitoimena, ylireagoi ja pitää laillistakin levyä vääränä. Näistä ongelmista selviää poistamalla dvd-emulaattorin koneelta, vaikkakin vain hetkellisesti. StarForcen tuomista ongelmista ei päästäkään niin vähällä. Paiseita sille, joka on senkin rutto-ohjelman PC:lle kehittänyt. No, pääasia tietty on, että peli toimii 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
-Jori Virtanen, EA Finlandin tekninen tuki
|
|
|
|
^matias^
|
 |
« Vastaus #8 : Kesäkuu 06, 2007, 18:15:15 » |
|
en tieda johtuuko se dvd-asemasta etta peli ei kaynnisty,kun olen asentanut pelin niin pelin logo tulee nakyviin ja kohta ruutu tulee mustaksi ja iso hiiren kuva tulee naytölle ja n 6s paasta kone kaynnistaa itsensa.
olen kokeillut kaiken laisia keinoja etta miten saisin pelin toimimaan mutta mikaan ei ole toiminut,en enaan tiedä mita pitaisi tehda jos joku tai jollain jolla on ksynnyt samoin ja saannut toimimaan nii voisitteko kertoa mits pitaisi tehda
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Bigunale
~~~~~~~~
Ylläpitäjä
Himopelaaja

|
 |
« Vastaus #9 : Kesäkuu 06, 2007, 19:36:11 » |
|
Voipi olla ^matias^, että pelisi käynnistyy uudestaan senkin takia, että koneesi kuumenee liikaa. Se selviää emolevyllesi tehdyn lämpöseurantaohjelman avulla, jonka saat emon valmistajan sivuilta.
Toiseksi kyse voi olla näyttiksestä. Mikä näyttis sulla mahtaa olla? Mikäli siinä riittää tehoja niin ajureiden päivitys uusimpiin tekee monta kertaa tehtävänsä.
Oothan asentanut uusimmat päivitykset itse peliin?
Yritähän näillä alkuun ja jos ei vielä nappaa niin pistetään uutta matoa koukkuun.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
^matias^
|
 |
« Vastaus #10 : Kesäkuu 06, 2007, 21:05:05 » |
|
en ole ihan varma miten katotaan mikä näyttis on mutta luulisin sen olen tarpeeksi hyvä.
kone ei ainakaan voi olla liian kuuma koska käynnistin koneen juuri ennen ku asensin pelin.
mistä ne uusimmat päivitykset sitten saisi peliin??
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Bigunale
~~~~~~~~
Ylläpitäjä
Himopelaaja

|
 |
« Vastaus #11 : Kesäkuu 06, 2007, 23:21:28 » |
|
en ole ihan varma miten katotaan mikä näyttis on mutta luulisin sen olen tarpeeksi hyvä. kone ei ainakaan voi olla liian kuuma koska käynnistin koneen juuri ennen ku asensin pelin. mistä ne uusimmat päivitykset sitten saisi peliin??
Näyttiksen merkin ja mallin saat tietoos, kun painat oikeaa hiirenkorvaa desktopilla, valitset properties(alin vaihtoehto) ja avautuvasta ikkunasta settings-välilehden (oikeanpuoleisin). Kerro ihmeessä mikä se on niin on helpompi neuvoa, mistä saat ajuripäivityksen. Kone voi ylikuumentua huolimatta siitä, kuinka kauan se on ollut päällä. Jos koneen jäähdytysteho ei riitä viilentämään prosessoria, emoa, näytönohjainta ym. laitteistoa niin se johtaa usein koneen uudelleenkäynnistymiseen. Uusimmat pelipäivitykset saa osoitteesta: http://largedownloads.ea.com/pub/patches/NFS/carbon/
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
^matias^
|
 |
« Vastaus #12 : Kesäkuu 07, 2007, 09:47:25 » |
|
mää ku en oikein tiiä näistä koneistä paljoa nii katotaanko se näytönohjain värien perusteella jos katotaan niin mulla on ainakin 32bittiä,että en oikein tiiä.
päivityksien kanssa se ei ainakaan toiminut sama tapahtui uudestaan.
ajattelin soittaa electronic arts:iin vantaalle ja kysyä hommaa.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 07, 2007, 10:04:13 kirjoittanut ^matias^ »
|
tallennettu
|
|
|
|
Bigunale
~~~~~~~~
Ylläpitäjä
Himopelaaja

|
 |
« Vastaus #13 : Kesäkuu 07, 2007, 10:51:27 » |
|
mää ku en oikein tiiä näistä koneistä paljoa nii katotaanko se näytönohjain värien perusteella jos katotaan niin mulla on ainakin 32bittiä,että en oikein tiiä.
päivityksien kanssa se ei ainakaan toiminut sama tapahtui uudestaan.
ajattelin soittaa electronic arts:iin vantaalle ja kysyä hommaa.
32bittiä on sun värimääräs, mutta näytönohjain löytyy eri kohdasta. Laitan liitteeksi kuvan havainnollistamaan, mistä minulta löytyy näytönohjaimen merkki ja malli, jotka on mulla Nvidia Geforce 7600GT. Klikkaa tekstini alla olevaa kuvaa niin se suurenee ja näet kohdan, josta hakemasi tieto löytyy. Kerro toki, mitä itselläsi löytyy ko. riviltä. Soittamalla homma saattaa hyvinkin selvitä. Selviää tai ei niin päivitähän tilanteesi tänne, että pysymme kaikki perillä ja voimme samalla auttaa kaikkia, jotka törmäävät samaan ongelmaan tulevaisuudessa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
^matias^