KOTI
PELIT
AJANKOHTAISTA
Toukokuu 22, 2012, 23:12:55 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: yhteensopivuus?  (Luettu 1026 kertaa)
okl
Newbie
*

Profiili
« : Syyskuu 15, 2006, 20:10:58 »

Ensiksi kiitos erinomaisista värivalinnoista, oranssi ja tämänsortin vihreä ovat mielivärejäni. Olen tosin ajatellut, että olen ainakin jälkimmäisen värin osalta jonkinlainen friikki tai pervo. En jaksa uskoa, että molemmat värit miellyttävät valtaväestöä. Sattumoisin kokeilen näitä sivuja nyt windowsissa ja vieläpä IE-selaimella parinkymmenen tuuman näytöllä 1600x1200 tilassa. Toisessa äärimmäisyydessä käytän taskupc:tä (qvga) ja symbian 60 kännyä, joissa kummassakin Operan selaimet. Olisi kyllä mukavaa, jos ainakin joiltain osin sivut toimisivat myös taskuvimpaimilla. Liikkuessa kun on usein mukavasti aikaa vilkaista vaikkapa viimeisimpiä uutisia tai osallistua keskusteluun. Lisäksi Linuxissa tulee viihdyttyä, vaikka monet saitit ovat sieltä saavuttamattomia. Koskapa PC-pelien volyymi on keskittynyt windowsiin pelkään pahoin, että tämä saittikin on vahvasti sitoutunut siihen suuntaan. Videotakin kun on tarjolla, mahtaako windowsin mediaplayer olla välttämätön?
    Taskupc:stä puheenollen, avasin www.sisapiiri.com-sivun, joka näyttää olevan teksti-muotoinen. Rekisteröidy-linkistä pääsee sivulle, josta kirjaudu-linkillä pääsee sivulle, jossa voi kirjautua sisälle. Mainitsemallani tekstimuotoisella sivulla oli kyllä muitakin linkkejä, mutta kirjautumaan pääsi vain tällaisen mutkan kautta. Sivu, jolle lopulta saavuin ei ole enää rajoittunut tekstiin, mutta flash-jutut ei näy (flashista lienee olemassa pocketpc-versiokin, mutta pelkään, ettei se toimi tämän Opera-version kanssa, olen muistaakseni ehkä kokeillutkin). Siis väriä on ja kommunikaatio-osuudet ainakin näyttäisivät toimivilta-erinomaista! Palaqnnen tälle keskustelupalstalle myöhemmin pokkarillani kokeillakseni miten sillä luontuu tälle keskustelupalstalle kirjoittelu.
  Symbian-kännykän Opera-selaimeen näyttää pätevän edellinen taskupc-kuvaus. Eli sivut näyttävät toimivilta ainakin uutisten ja keskustelupalstojen suhteen. Hyvä! Tämä oli minulle tärkeintä. Kaikenkaikkiaan ensivaikutelma on varsin lupaava.

tallennettu
Ylläpito
Ylläpitäjä
Himopelaaja

Profiili WWW
« Vastaus #1 : Syyskuu 15, 2006, 20:36:37 »

Olisi kyllä mukavaa, jos ainakin joiltain osin sivut toimisivat myös taskuvimpaimilla. Liikkuessa kun on usein mukavasti aikaa vilkaista vaikkapa viimeisimpiä uutisia tai osallistua keskusteluun.

Kun kytket JavaScriptin pois päältä, saat sivustosta pelkän tekstiversion. Eli tuo onnistuu kyllä.

Lainaus
Lisäksi Linuxissa tulee viihdyttyä, vaikka monet saitit ovat sieltä saavuttamattomia.

Sisäpiiri toimii Linuxissa varsin mainiosti, kunhan asennat Flash-plugarin.

Lainaus
Videotakin kun on tarjolla, mahtaako windowsin mediaplayer olla välttämätön?

Sitä ei tarvita lainkaan. Kaikki videot ovat Flash-muodossa.

Lainaus
Hyvä! Tämä oli minulle tärkeintä. Kaikenkaikkiaan ensivaikutelma on varsin lupaava.

Kiitoksia kehuista, we aim to please.

tallennettu

okl
Newbie
*

Profiili
« Vastaus #2 : Syyskuu 16, 2006, 11:07:58 »

Sisäpiiri toimii Linuxissa varsin mainiosti, kunhan asennat Flash-plugarin.

Jostain syystä minulla tuntui tuon asian kanssa olevan ongelmia. Kun Firefoxilla ensimmäistä kertaa yritin avata sivun www.sisäpiiri.com, selain ilmoitti lataavansa pluginia macromedialta. Kun tuosta latauksesta ei tullut mitään, yritin asentaa Flashin linux-version manuaalisesti. Sain kuitenkin virheilmoituksen, että ko plugini ei ole yhteensopiva 64-bittisen x86-arkkitehtuurin kanssa. Mahtaisikohan 64-bittinenkin Flash-plugin olla jostain ladattavissa linuksille?
tallennettu
Ylläpito
Ylläpitäjä
Himopelaaja

Profiili WWW
« Vastaus #3 : Syyskuu 18, 2006, 07:23:55 »

Mahtaisikohan 64-bittinenkin Flash-plugin olla jostain ladattavissa linuksille?

Valitettavasti sitä ei ole vielä tehty. Ilmeisesti muutkin sitä kaipailevat:
http://www.petitiononline.com/lin64swf/

Itse olen käyttänyt vain perusplugaria, mutta sillä toimii ihan hyvin.
tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: